KARTY


V Magicu je šest typů karet:

Land (Permanent)

 
https://www.hraj.cz/download/RSpic/land.jpg

Hraj jednu za kolo. Nemá vyvolávací cenu.
Tapuj země, abys mohl platit za bytosti a ostatní kouzla.


Creature (Permanent)

https://www.hraj.cz/download/RSpic/creature.jpg

Může ve tvém kole útočit na protihráče.

Může bránit soupeřovy bytosti v průběhu jeho kola. Má sílu a odolnost.
Při zahrání trpí vyvolávací únavou a nemůže do tvého dalšího kola útočit.


Sorcery (Kouzlo)

https://www.hraj.cz/download/RSpic/sorcery.jpg

Proveď, co je na kartě napsané.


Instant (Kouzlo)

https://www.hraj.cz/download/RSpic/instant.jpg

Můžeš je hrát téměř kdykoliv, dokonce v průběhu protihráčova kola, v průběhu boje, či v poslední možný moment.


Enchantment (Permanent)

https://www.hraj.cz/download/RSpic/enchant.jpg

Některé, zvané Aura, se po zahrání přiřazují k bytostem či jiným permanentům.


Artifact (Permanent)

https://www.hraj.cz/download/RSpic/artifact.jpg

Jsou bezbarvé. Některé artefakty jsou zároveň bytostmi.


ČÁSTI KARTY
https://www.hraj.cz/download/RSpic/kartapic.jpg
Jméno (1)

Typ
(2)
Říká ti, zdali je karta land (země), creature (bytost), sorcery, instant, artefakt (artifact) nebo očarování (enchantment). Pokud se jedná o bytost, je zde zároveň uveden její podtyp (Goblin, Rogue, Beast…). Pokud jde o očarování, které se přiřazuje k jiným kartám, je zde napsáno “Enchantment – Aura.”

Schopnosti (3) -
Toto jsou speciální schopnosti karty. Některé schopnosti vyžadují k aktivaci zaplacení zemí (many), podobně jako vyvolávací cena u kouzel; zaplatíš cenu za provedení schopnosti. Pokud jde o schopnost, která se spouští zaplacením, můžeš ji použít prakticky kdykoli, stejně jako když hraješ instant.

Vyvolávací cena (4) -
Každý symbol v pravém horním rohu karty je součástí ceny, kterou musíš pro zahrání tohoto kouzla zaplatit.

Vzácnost a symbol edice (5) -
Barva symbolu edice indikuje vzácnost karty. Zlatá znamená vzácná, stříbrná neobvyklá a černá značí běžnou kartu. Symbol edice ti pomůže určit z jaké edice tato karta pochází.

Síla a Odolnost (6) -
Jakmile bytost útočí na protihráče, nebo brání útočící bytost, udělí zranění rovno její síle, prvnímu číslu. Druhé číslo - odolnost, ukazuje, kolik zranění musí bytost v rámci jednoho kola obdržet, aby zemřela. Odolnost a sílu mají pouze bytosti.

Sběratelské číslo (7) - Sběratelské číslo ti pomáhá lépe si třídit karty. Například 15/350 znamená, že karta je patnáctá v pořadí z 350 různých karet v této edici.


ZÓNY
Karty se mohou nacházet v jedné ze čtyř zón:

Knihovna -
Toto je tvůj balíček, se kterým hraješ – lížeš si z něj karty.

Ruka -
Sem putují karty, které si lízneš, stejně jako ve spoustě jiných karetních her.

Ve hře -
Toto je prostor před tebou, kam pokládáš své země, bytosti a ostatní permanenty. Země pokládej blíže k sobě a bytosti a ostatní permanenty nad země.

Hřbitov -
Toto je místo na odhazování karet. Karty ve tvém hřbitově jsou vždy lícem nahoru a každý si je může kdykoliv prohlédnout.

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.